رد شدن به محتوای اصلی

راه‌اندازي آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي با حمايت مركز تحقيقات مخابرات ايران

آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي با تمركز بر تعاملات B2B( تعاملات بين بنگاهي) با حمايت مركز تحقيقات مخابرات ايران در دانشگاه تربيت مدرس در حال راه اندازي مي باشد.



امروزه تجارت الكترونيك به عنوان يكي از مهمترين كاربردهاي فناوري اطلاعات مورد توجه بسياري قرار گرفته است.
هدف اين پارادايم جديد تجاري، ارائه خدمات از طريق سيستم هاي الكترونيكي و ارتباط اينترنتي به منظور ايجاد ارزش افزوده در سازمان ها و تقويت تجارت آنان مي‌باشد.

به گزارش روابط عمومي مركز تحقيقات مخابرات ايران، در جهت ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت پژوهش و تربيت نيروي انساني متخصص در اين حوزه، پژوهشكده فناوري اطلاعات اين مركز اقدام به راه اندازي آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي در دانشگاه تربيت مدرس نموده است.
بنا بر اين گزارش، موضوعات كاري آزمايشگاه مذكور با توجه به نياز كشور و نيز در تعامل با متخصصين امر در وزارت بازرگاني تعيين شده و حول سه محور سرويس ها و تعاملات B2B( تعاملات بين بنگاهي)، خريد و فروش و ارائه خدمات بر خط و نيز مديريت كسب و كار متمركز مي‌باشد.

اين گزارش مي‌افزايد، اين آزمايشگاه ضمن ارائه زيرساخت‌هاي مناسب سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي انجام پژوهش‌هاي بنيادي و كاربردي در حوزه تجارت الكترونيكي، فضاي مناسبي را جهت استقرار و ارزيابي فرايندهاي تجارت الكترونيكي در حوزه تعاملات B2B ايجاد خواهد نمود.
همچنين با استقرار نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مورد نياز، زمينه لازم براي بررسي و بكارگيري شيوه‌هاي محك زني((Benchmarking نرم‌افزارها و فرايندهاي تجارت الكترونيكي در حوزه B2B فراهم شده و بسترهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري لازم جهت تست ويژگي‌هاي نمايش، محتوا، پيمايش و تراكنش در حوزه تجارت الكترونيكي ايجاد خواهد شد.

شايان ذكر است پس از راه‌اندازي آزمايشگاه مذكور، اساتيد محترم دانشگاه‌هاي كشور مي‌توانند از قابليت‌هاي آن در هدايت و انجام پايان‌نامه‌هاي دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا در گرايش‌هاي مرتبط با تجارت الكترونيكي به نحو موثري استفاده نموده و دانش حاصل از آن را در راستاي رفع نيازهاي كشور به كار گيرند.

گفتني است با توجه به بررسي‌هاي انجام شده و نيز نظرات صاحبنظران امر، ايجاد مجموعه‌اي با قابليت تست و تاييد نمونه در حوزه تجارت الكترونيكي بخصوص در لايه‌هاي B2B ، يكي از اولويت‌ها و نيازهاي مبرم كشور و حتي منطقه مي‌باشد. به همين دليل افق آتي اين آزمايشگاه رسيدن به آزمايشگاه تست و تاييد نمونه در سطح منطقه مي‌باشد كه اين امر نيازمند مشاركت گسترده بين بخشي، بخصوص با وزارت بازرگاني بعنوان متولي اصلي بحث تجارت الكترونيكي در كشور مي‌باشد.
شايان ذكر است اقدامات اوليه در اين خصوص توسط پژوهشكده فناوري اطلاعات اين مركز در حال برنامه‌ريزي است.

خاطر نشان مي‌شود مركز تحقيقات مخابرات ايران با هدف ايجاد آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي و تاييد نمونه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور تجهيز و راه اندازي 29 آزمايشگاه تخصصي را در برنامه كاري خود دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

10 ایده برای کمک به اداره زندگی پرمشغله‌

ساده کردن زندگی لزوماً به این معنی نیست که از چیزهایی که می خواهید در زندگی، بگذرید. درواقع، دقیقاً متضاد این است. ساده کردن زندگی به شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی که وقت و انرژی برایشان می خواهید، می دهد (مثل ورزش، کتاب خواندن یا شرکت در یک کلاس آموزشی). این ایده ها را امتحان کنید تا زمان، هزینه، پشتیبانی و فضای بیشتری در زندگی پرمشغله تان ایجاد کنید. 1. یک عادت جدید در خودتان ایجاد کنید و آنرا به سایر اعضای خانواده هم آموزش دهید: هیچوقت بدون اینکه چیزی با خود ببرید اتاق را ترک نکنید. مثلاً اگر در طول شب می خواهید از اتاق نشیمن به آشپزخانه یا اتاق خواب بروید، وسیله ای که باید به محل خود برگردانده شود را در راه با خود ببرید. 2. اگر خانواده پرجمعیتی دارید که تعداد زیادی باید از یک حمام و دستشویی استفاده کنند، برای هرکس یک سبد مخصوص درنظر بگیرید که وسایل مخصوص حمام خود را در آن نگه دارند و حتماً پس از استفاده آنرا به اتاق خود برگردانند. درست مثل زندگی در خوابگاه های دانشجویی. اینکار باعث می شود فضای حمام شلوغ و بی نظم نشود و هرکس به راحتی از وسایل خود استفاده کند و جروبحثی هم پیش ن...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *اسطوره*

- فرگر د اسطوره اکنون در فرگر د اسطوره از خود می پرسیم :اسطوره کیست؟آیا با در نظر گرفتن فرگرده های مردان وزنان کهن و همچنین آگاهی ار اینکه برآزندگان چه کسانی هستند با خود به اندیشه فرو نخواهیم رفت که چه کسی اسطوره است و لزوما چه کسی نیز می بایست اسطوره باشد؟! همانگونه که میدانید اسطوره های" افراد الگو" در جامعه اشخاص مشخصه ای هستند که جامعه افکار وعقاید آنان را می پذیرد واز آنجا که دیدگاههای آدمیان متفاوت است لذا هر کسی اسطوره و الگوی خود را دنبال می کند و درعین حال اینکه چنین کسی چگونه افکاری را دنبال می ند بستگی به آن دارد که هدف ما از دنباله روی از یک اسطوره چه باشد بطور مثال آنکه در زمینه های دینی و مذهبی بدنبال الگوی مناسب است الگوی دینی خود را برمی گزیند و به همین شکل انتخاب ما با درنظر گرفتن ایده ها اسطوره ها والگو ها صورت میگیرد... چرا که آدمی همواره در پی خویش میگردد در " خود واقعی درون خود" را تا دریابد چه را از زندگی طلب می کند و خواهان چیست وکدامین اندیشه و عملی رادر زندگی می پسندد می پدیزد، دوست دارد ویا قبول میکندتا بواسطه ی ان توشه ای برای راه رفتن ...

بزرگترین پیروزیهای تاریخ

نوشته زیر به قلم ادیب و نویسنده کشورمان مسعود اسپنتمان به نگارش در آمده است sepitemann@yahoo.com ارد بزرگ میگوید: پیام آوران باورهای پست، بزرگترین پیروزیهای تاریخ مردم خویش را به ریشخند گرفته اند گفتار درباره ی پیام آوران باورهای پست در ایران، زخمی تاریخی را میگشاید، که آسیب شناسی آن به ویژه در سده ی کنونی تاریخمان میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگیمان شود. این زخم نه از شمشیر فاتحان ایران در "ایسوس"ها و "فتح المبین"ها، بلکه از قلم به دستانی است که به جای "بازگشت به خویشتن"، بزرگترین پیروزیهای تاریخ مردم خویش را به ریشخند گرفتند. زخمی که اینان بر پیکره ی پهلوان-کشور خویش زدند از زخم قلم هرودوت ها و ماراتون نویسان و الکساندر سازان سهمگین تر بوده است. یکی از آنها نوشت: کوروش پسر زنی یهودی بود که در جوانی ل... میداد و توانست از راه راهزنی به شاهی برسد. (ش.ص.خ) دیگری نوشت: کردار کوروش در پاس داشتن آیینهای بابلیان و مصریان همچون رفتار فریبنده ملکه ی انگلیس در هند بود که روبروی موشها و گاوها زانو میزد تا بتواند بهتر کشور آنها را بچاپد !! (ش.م.م) آن یکی ...