رد شدن به محتوای اصلی

12 شرکت بازاريابي شبکه‌اي درخواست مجوز کردند

12 شرکت بازاريابي شبکه‌اي درخواست مجوز کردند

12 بهمن 1388 - رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی با بيان اينکه همه شرکت‌هاي بازاريابي که تاکنون فعاليت مي‌کردند بايد براي دريافت مجوز براساس دستورالعمل مصوب اقدام کنند، گفت: براي تاسيس شرکت‌هاي جديد نيز بايد مجوز صادر شود که تاکنون 12 شرکت برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند. اين درخواست‌هاي صدور مجوز در کميته نظارت با حضور نمايندگان وزارت بازرگاني، وزارت اطلاعات، دادستاني کل کشور و نيروي انتظامي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


ایسنا- حسن رادمرد افزود: کالاهاي قابل عرضه توسط بازاريابان شبکه‌اي با اخذ تاييديه کميته نظارت مي‌تواند از تنوع و تعدد برخوردار باشد. همچنين اين شرکت‌ها بايد داراي دفاتر قانوني و صورت‌هاي مالي شفاف باشند و همه عمليات مالي خود را شامل درآمدها، پرداخت پورسانت، خريد و فروش محصولات و غيره ا‌ز طريق حساب‌هاي مشخص و قابل نظارت انجام دهند.

اين مقام مسوول با بيان اينکه شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي به صورت مجازي نيز مي‌توانند فعاليت داشته باشند، خاطرنشان مي‌کند: در صورت فعاليت مجازي، متن نرم‌افزار اطلاع‌رساني درختواره‌هاي مشتريان (شبکه) و وجوه واريزي به حساب آنها، بايد قبلا به تصويب کميته نظارت رسيده باشد. همچنين سامانه اينترنتي بايد در شرکت‌هاي ميزبان داخلي با دامنه .ir راه‌اندازي شود و به روز‌رساني آن بدون مجوز کميته ممنوع است.

رادمرد در ادامه اشاره مي‌کند که شرکت‌هاي بازاريابي حق جذب مشتري از خارج کشور را خواهند داشت اما حساب‌هاي مربوط به مشتريان مذکور بايد به صورت جداگانه در دفاتر حسابداري نگهداري شود.

وي در اين مورد هم اين‌گونه توضيح ‌مي‌دهد: براساس اين دستورالعمل، شرکت حق پرداخت وجه به مشتريان خارجي را از محل وجوه مشتريان ايراني ندارد و در صورت نياز به خروج ارزهايي به خارج از کشور که قبلا از مشتريان خارجي دريافت شده، موضوع قبلا بايد به تاييد حسابرس رسيده و گزارش آن به کميته نظارت نيز ارایه شود.

همچنين فعاليت شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي که محل تاسيس آنها در خارج از کشور يا مناطق آزاد تجاري صنعتي و اقتصادي باشد مشروط به تاسيس و ثبت نمايندگي و يا شعبه در داخل کشور با رعايت همه مقررات اين دستورالعمل و ساير قوانين و مقررات مربوط به ثبت نمايندگي‌هاي خارجي و ارایه تضمين‌هاي مالي معتبر است.

طبق سخنان اين مسوول وزارت بازرگاني، در اين دستورالعمل تصريح شده که ارایه خدمات واسطه‌گري به صورت شبکه‌اي به گونه‌اي است که خريداران کالا از شرکت‌هاي بازاريابي مي‌توانند به بازاريابي و جذب خريداران جديد اقدام کرده و درصدي از قيمت فروش کالا به وسيله بازاريابان زير‌مجموعه شبکه متصل به خود را از صاحب کالا به عنوان پاداش يا پورسانت خدمات بازاريابي دريافت کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

10 ایده برای کمک به اداره زندگی پرمشغله‌

ساده کردن زندگی لزوماً به این معنی نیست که از چیزهایی که می خواهید در زندگی، بگذرید. درواقع، دقیقاً متضاد این است. ساده کردن زندگی به شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی که وقت و انرژی برایشان می خواهید، می دهد (مثل ورزش، کتاب خواندن یا شرکت در یک کلاس آموزشی). این ایده ها را امتحان کنید تا زمان، هزینه، پشتیبانی و فضای بیشتری در زندگی پرمشغله تان ایجاد کنید. 1. یک عادت جدید در خودتان ایجاد کنید و آنرا به سایر اعضای خانواده هم آموزش دهید: هیچوقت بدون اینکه چیزی با خود ببرید اتاق را ترک نکنید. مثلاً اگر در طول شب می خواهید از اتاق نشیمن به آشپزخانه یا اتاق خواب بروید، وسیله ای که باید به محل خود برگردانده شود را در راه با خود ببرید. 2. اگر خانواده پرجمعیتی دارید که تعداد زیادی باید از یک حمام و دستشویی استفاده کنند، برای هرکس یک سبد مخصوص درنظر بگیرید که وسایل مخصوص حمام خود را در آن نگه دارند و حتماً پس از استفاده آنرا به اتاق خود برگردانند. درست مثل زندگی در خوابگاه های دانشجویی. اینکار باعث می شود فضای حمام شلوغ و بی نظم نشود و هرکس به راحتی از وسایل خود استفاده کند و جروبحثی هم پیش ن...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *اسطوره*

- فرگر د اسطوره اکنون در فرگر د اسطوره از خود می پرسیم :اسطوره کیست؟آیا با در نظر گرفتن فرگرده های مردان وزنان کهن و همچنین آگاهی ار اینکه برآزندگان چه کسانی هستند با خود به اندیشه فرو نخواهیم رفت که چه کسی اسطوره است و لزوما چه کسی نیز می بایست اسطوره باشد؟! همانگونه که میدانید اسطوره های" افراد الگو" در جامعه اشخاص مشخصه ای هستند که جامعه افکار وعقاید آنان را می پذیرد واز آنجا که دیدگاههای آدمیان متفاوت است لذا هر کسی اسطوره و الگوی خود را دنبال می کند و درعین حال اینکه چنین کسی چگونه افکاری را دنبال می ند بستگی به آن دارد که هدف ما از دنباله روی از یک اسطوره چه باشد بطور مثال آنکه در زمینه های دینی و مذهبی بدنبال الگوی مناسب است الگوی دینی خود را برمی گزیند و به همین شکل انتخاب ما با درنظر گرفتن ایده ها اسطوره ها والگو ها صورت میگیرد... چرا که آدمی همواره در پی خویش میگردد در " خود واقعی درون خود" را تا دریابد چه را از زندگی طلب می کند و خواهان چیست وکدامین اندیشه و عملی رادر زندگی می پسندد می پدیزد، دوست دارد ویا قبول میکندتا بواسطه ی ان توشه ای برای راه رفتن ...

بزرگترین پیروزیهای تاریخ

نوشته زیر به قلم ادیب و نویسنده کشورمان مسعود اسپنتمان به نگارش در آمده است sepitemann@yahoo.com ارد بزرگ میگوید: پیام آوران باورهای پست، بزرگترین پیروزیهای تاریخ مردم خویش را به ریشخند گرفته اند گفتار درباره ی پیام آوران باورهای پست در ایران، زخمی تاریخی را میگشاید، که آسیب شناسی آن به ویژه در سده ی کنونی تاریخمان میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگیمان شود. این زخم نه از شمشیر فاتحان ایران در "ایسوس"ها و "فتح المبین"ها، بلکه از قلم به دستانی است که به جای "بازگشت به خویشتن"، بزرگترین پیروزیهای تاریخ مردم خویش را به ریشخند گرفتند. زخمی که اینان بر پیکره ی پهلوان-کشور خویش زدند از زخم قلم هرودوت ها و ماراتون نویسان و الکساندر سازان سهمگین تر بوده است. یکی از آنها نوشت: کوروش پسر زنی یهودی بود که در جوانی ل... میداد و توانست از راه راهزنی به شاهی برسد. (ش.ص.خ) دیگری نوشت: کردار کوروش در پاس داشتن آیینهای بابلیان و مصریان همچون رفتار فریبنده ملکه ی انگلیس در هند بود که روبروی موشها و گاوها زانو میزد تا بتواند بهتر کشور آنها را بچاپد !! (ش.م.م) آن یکی ...