رد شدن به محتوای اصلی

بخش درمان كشور نيازمند‌٦٠ هزار نيروي جديد است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: در حال حاضر 96 درصد از داروهاي مورد نياز در داخل كشور توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، در سفر استاني هيات دولت به استان آذربايجان شرقي، مرضيه وحيد دستجردي در جلسه شوراي اداري شهرستان ميانه، افزود: در بخش دارو ايران اسلامي علاوه بر توليد اقلام مورد نياز داخلي مي‌تواند به صادر کننده دارو نيز تبديل شود كه براي اين منظور بايد تلاش کنيم که مواد اوليه در داخل توليد شود.

وي با تاکيد بر تبديل علم به سرمايه، تصريح كرد: با توجه به امكانات علمي و مواد اوليه و همچنين برخورداري از نيروهاي متخصص و مجرب اين مهم در بخش دارو عملي است.

وحيد دستجردي اظهار داشت: بايد با بهره‌گيري از علم براي توليد سرمايه به منظور رسيدن به استقلال اقتصادي تلاش شود.

وي با بيان اينکه ايران اسلامي اکنون تنها کشوري است که از استقلال سياسي برخوردار است، گفت: هيچ يک از ابرقدرتهاي جهان نمي‌توانند امروز براي ايران امر و نهي کنند و اين استقلال را مرهون تلاش‌ها و پايمردي‌هاي مردم، مسوولان و به ويژه خون شهدا و جانفشاني‌هاي آنان هستيم.

وزير بهداشت ادامه داد: اگر در کنار استقلال سياسي به استقلال اقتصادي هم دست يابيم مي‌توان به قله‌هاي رفيع توسعه دست يافت.

وحيد دستجردي با اشاره به مشکلات شهرستان ميانه در بخش بهداشت و درمان و کمبود نيروي متخصص و تجهيزات و امکانات پزشکي، گفت: آنچه مهم است رضايت مردم شهرستان ميانه است و بايد کمبود پزشک در اين شهرستان مرتفع شود.

وي ابراز اميدواري کرد كه در سال آينده شاهد بهره‌برداري از بيمارستان امام خميني (ره) براي رضايتمندي هرچه بيشتر مردم ميانه باشيم.

گفتني است وزير بهداشت همچنين با حضور در مسجد جامع شهرستان ميانه در آستانه تدوين برنامه پنجم توسعه توجه به اشتغال و افزايش اعتبارات اين بخش را ضروري دانست.

دکتر وحيد دستجردي به اشتغال 100هزار نفر در حيطه بهداشت و آموزش پزشکي اشاره کرد و گفت: براي خدمات دهي مناسب در بخش درمان به 60 هزار نيروي ديگر نياز است.

وي افزود: در طول سي سال گذشته تلاشهاي فراواني در عرصه‌هاي مختلف صورت گرفته و در دولت نهم نيز طي چهار سال گذشته به خصوص در زمينه بهداشت و درمان با افزايش بيش از 7 هزار تخت بيمارستاني، ايجاد 400 خانه بهداشت، بيش از 100مرکز بهداشت و درمان روستايي و همچنين 2هزار پايگاه امداد بين جاده‌اي که منجر به کاهش ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده‌اي شده، خدمات درخوري انجام پذيرفته است.

دکتر دستجردي با اشاره به اينکه کشور امروز نياز به همدلي، محبت و مهرورزي دارد، گفت: ميانه يکي از مناطق محروم کشور است و اميدواريم با کمک مردم و مسئولين شاهد نيل به اهداف فرهنگي و توسعه يافتگي و رفع محروميت و فقر در اين شهرستان باشيم.

وزير بهداشت همچنين بر بازسازي بيمارستان امام(ره) ميانه تاكيد كرد.

بر اساس اين گزارش همچنين امروز همزمان با حضور وزير بهداشت، هنرستان ده کلاسه خليج فارس واقع در شهرک انديشه شهرستان ميانه با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد ريال از محل اعتبارات نوسازي استان که از مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري است، افتتاح شد.

اين هنرستان در زميني به مساحت سه هزار و 800 متر مربع با زيربناي دو هزار و 330 متر مربع در دو طبقه شامل آزمايشگاه، سايت کامپيوتري و نيز سالن کارگاه آموزشي احداث شده است.

همچنين صبح امروز جايگاه شماره دو CNG شهرداري ميانه در زميني به مساحت يک هزار و500 متر مربع با سه پمپ و شش ناظر و با اعتباري بالغ بر 14ميليارد ريال از محل بهينه سازي مصرف سوخت تبصره سيزده با حضور وزير بهداشت به بهره برداري رسيد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

احمد شاه مسعود

شهید احمد شاه مسعود فرزند دلیر ایران بزرگ ظهور احمد شاه مسعود در منطقه خراسان بزرگ ایران ( که با نام ساختگی استعمار روس و انگلستان امروزه افغانستان نامیده می شود ) موجی از شادی و امیدواری را در میان ملت ایران بزرگ ایجاد نمود . احمد شاه مسعود فرزند دلاور ایران زمین برای نجات اقوام ایرانی منطقه خراسان بزرگ دست به مبارزات مختلف زد و مجاهدت های کم نظیری در تاریخ از خود بجای گذاشت و به درجه رفیع شهادت در راه میهن نائل آمد . به گفته برخی اسناد توسط دولت وهابی عربستان سعودی و نفوذ عوامل واپسگرایش در منطقه آریانا ترور شد و حزن و اندوه سنگینی را بر همه منطقه فلات ایران و ملت آریایی فلات ایران وارد نمود . عربستان نیز به پیروی از قدرتهای استعمارگر همچون انگلستان به آرزوی دیرینه خود که همانا عدم اتحاد مناطق ایران بزرگ بوده است موقتا دست یافت . کشورهایی که در طی سی صد سال گذشته همه تلاش خود را نمودند تا افغانستان را کشوری جدا از ایران بنامند و آنها را در فقر و عقب ماندگی و جنگ و خونریزی نگاه دارند و اینگونه وانمود کنند که مردم این دو منطقه کاملا بیگانه از یکدیگر هستند ، به درستی نمی دانند که من