رد شدن به محتوای اصلی

اوباما به سرنوشت امپراطورهاي رومي دچار مي‌شود

سياستمدار سابق آمريكايي:
اوباما به سرنوشت امپراطورهاي رومي دچار مي‌شود

خبرگزاري فارس: معاون وزير خزانه‌داري اسبق آمريكا با بيان اين كه مخالفت‌ها با اوباما نشانگر تك‌دوره‌اي بودن دوران رياست جمهوري اوباماست، نوشت: اوباما همانند آخرين پادشاهان امپراطوري روم، توان جلوگيري از سقوط امپراطوري خود را ندارد.


به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي "خانه شفاف‏سازي اطلاعات " (Information Clearing House) در مقاله‏اي كه به قلم "پل كريگ رابرتز " (Paul Craig Roberts)، روزنامه‏نگار و اقتصاددان 70 ساله آمريكايي منتشر كرد، نوشت: برخي گروه‏هاي ذينفع آمريكايي روي دولت آمريكا به عنوان "دولتي كه قادر به تامين منافع مردم آمريكا به عنوان انتخاب‏كنندگان رئيس‏جمهور، كنگره و سناي اين كشور نيست " انگشت اتهام نهاده‏اند.
وي افزود: راي‏دهندگان آمريكايي سرخوردگي خود را از طريق ضعيف دانستن رئيس‏جمهور اين كشور ابراز مي‏دارند كه همين امر مي‏تواند نشانه‏اي از آينده تك‏دوره‏اي روساي جمهور آمريكا باشد. روساي جمهور آمريكا از اين پس درست به اندازه "امپراطورهاي روم سابق " در روزهاي پايان عمر اين امپراطوري ناكارآمد خواهند بود.
سردبير سابق "وال استريت ژورنال " با اشاره به اين نكته كه "باراك اوباما " از هم‏اكنون اوصاف يك رئيس جمهوري تك‏دوره‏اي را داراست، ادامه داد: در حالي كه وي به مردم آمريكا قول تغيير داده بود، تاكنون هيچ تغييري حادث نشده است. لايحه "بيمه درماني " ارائه شده از سوي اوباما، عصبانيت بسياري از شركت‏هاي خصوصي بيمه را كه به دنبال سود بيشتر هستند برانگيخته و به نظر مي‏رسد كه تنها به كاهش خدمات درماني منجر شده و باعث سرمايه‏گذاري بيشتر در مجموعه‏هاي نظامي - امنيتي و تقويت شركت‏هاي خصوصي ارائه كننده خدمات به نيروهاي نظامي خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه شايد جالب باشد كه بدانيم 700 ميليارد دلار از بودجه نظامي آمريكا به جيب اين شركت‏هاي خصوصي سرازير شده است، تصريح مي‌كند: در "سرمايه‏داري از نوع آمريكايي " بخش زيادي از ماليات مردم توسط دولت به جيب برخي شركت‏هاي خصوصي خاص ريخته مي‏شود. با اين‏حال، جمهوري‏خواهان از "سوسياليستي شدن " خدمات درماني ابراز نگراني كرده‏اند!
اين تحليلگر آمريكايي اذعان داشت: هم جمهوري‏خواهان و هم دموكرات‏هاي آمريكا خصوصي‏سازي بسياري از فعاليت‏هاي نظامي را راهكار خوبي براي جذب كمكهاي تبليغاتي از صاحبان اين شركت‌ها در زمان انتخابات دانسته و از اين فرصت حداكثر سوءاستفاده را كرده‌اند. در حال حاضر تعداد زيادي شركت خصوصي در آمريكا وجود دارند كه در بازار آزاد موفق به كسب يك دلار درآمد نيز نشده‏اند اما دولت آمريكا ماليات‏هاي دريافتي را به طرق مذكور به سوي ايشان سرازير كرده است. در عين حال همين دولت آمريكا بار سنگيني را با الزامات مربوط به وام به مردم كشورش تحميل مي‏كند.

* اوباما بهترين فرصت براي پايان دادن به جنگ عراق را از دست داد

رابرتز با اشاره به اينكه اوباما فرصت بسيار خوبي را براي بازگرداندن سربازان آمريكايي به كشورشان پس از كنار رفتن "بوش " از قدرت از دست داده است، تصريح كرد: "دولت بوش در روزهاي پاياني متوجه شد كه با قرار دادن شورشيان سني عراقي در ليست پرداخت حقوق خود، مي‏تواند در عراق برنده باشد! تنها در يك مقطع 80هزار شورشي عراقي از آمريكا پول دريافت مي‏كردند، در چنين شرايطي تنها كاري كه اوباما بايد انجام مي‏داد اين بود كه با اعلام پيروزي در عراق سربازان آمريكايي را به خانه و كاشانه‏شان بازگرداند و از بوش نيز به خاطر كسب اين به اصطلاح پيروزي قدرداني كند. با انجام اين كار، صداي جمهوري‏خواهان هم در نمي‏آمد. بديهي است كه اگر اوباما دست به چنين اقدامي مي‏زد، سود شركت‏هاي وابسته به مسايل نظامي - امنيتي دچار نقصان مي‏شد. بنابراين اوباما به جاي آنكه به خواسته مردم آمريكا جامه عمل بپوشاند دست به ازسرگيري جنگ در افغانستان زد و همچنين يك جنگ جديد را نيز در پاكستان به راه انداخت و در ادامه به تكرار تهديدهاي نظامي بوش و چني عليه ايران همت گماشت.
معاون وزير خزانه داري اسبق آمريكا كه در سال 1993 بر اساس يك رده‏بندي به عنوان يكي از هفت روزنامه نگار برتر آمريكا نيز معرفي شده است، در ادامه نوشت: در چنين شرايطي مردم آمريكا از خدمات درماني بيشتر بهره‏مند نخواهند شد بلكه شركت‏هاي نظامي به سود سرشار خود خواهند رسيد، همچنين به جاي صلح بايد شاهد شعله‏ورتر شدن آتش جنگ باشيم.
وي با اشاره به اينكه راي‏دهندگان آمريكايي به خوبي متوجه موضوع شده و از اوباما و دموكرات‏ها روي برگردانده‏اند، تصريح كرد: بسياري از راي دهندگان مستقل آمريكايي كه در واقع پيروزي را براي اوباما به ارمغان آوردند اكنون در مقابل وي موضع گرفته‏اند. همين موضوع باعث شد كه در انتخابات فرمانداران "نيوجرسي " و "ويرجينيا " جمهوري‏خواهان گوي سبقت را از دموكرات‏ها بربايند. راي مردم اين ايالت‏ها به جمهوري‏خواهان به واقع اعتراض به عملكرد دموكرات‏ها بوده و نبايد آن را به مثابه راي اعتماد به جمهوري‏خواهان تلقي كرد.

* محكوم كردن گزارش گلدستون شرم‏آور است

اين اقتصاددان آمريكايي با بيان اين نكته كه اوباما و كنگره آمريكا اعتبار خود را از دست داده‏اند به راي موافق 344 نفر از نمايندگان كنگره آمريكا در برابر تنها 36 راي مخالف در محكوميت گزارش گلدستون اشاره كرده و تاكيد كرد: به اين ترتيب روشن شد كه كنگره آمريكا نيز همچون يك عروسك خيمه‏شب‏بازي در دستان لابي رژيم صهيونيستي و AIPAC قرار دارد.
رابرتز با يادآوري محتواي گزارش گلدستون تصريح كرد: اين گزارش توسط كميته حقيقت‏ياب سازمان ملل متحد در خصوص جنگ غزه تهيه شده بود. جنگ غزه به واقع حمله گسترده رژيم صهيونيستي به 1/5 ميليون آواره فلسطيني بود كه سرزمين و خانه و كاشانه‏شان به وسيله صهيونيست‏ها به سرقت رفته است. هدف اين حمله در حقيقت شهروندان فلسطيني و زيرساخت‏هاي غيرنظامي بود. با مقياس دادگاه نورنبرگ كه براي محاكمه سران آلمان نازي برگزار شد، اين تجاوز نيز قطعا يك جنايت جنگي بود. گلدستون نه‏تنها يك حقوق‏دان يهودي بلكه يك صهيونيست هم هست. با اين‏حال صهيونيست‏ها از وي به عنوان "يك يهودي از خودبيگانه " نام مي‏برند چرا كه به جاي تبليغات رژيم صهيونيستي حقيقت را در گزارش خويش نگاشته است.
به نوشته اين روزنامه‏نگار 70 ساله آمريكايي، در هنگام اين راي‏گيري در كنگره آمريكا، يكي از نمايندگان كنگره اين كشور به نام "دنيس كوسينيچ " (Dennis Kucinich) كه اكنون قطعا در ليست ترور ايپك قرار دارد از ساير نمايندگان كنگره پرسيد كه آيا از شرم‏آور بودن محكوم كردن گزارش گلدستون در كنگره آمريكا مطلعند؟ تمام جهان گزارش گلدستون را پذيرفته است. اما پاسخ نمايندگان كنگره به اين سوال با راي غيرمنطقي ايشان روشن شد! از نظر ايشان اينكه جهانيان چه مي‏انديشند مهم نيست چرا كه آنها هزينه مبارزات تبليغاتي اعضاي كنگره را نپرداخته‏اند!

* تهيه خوراك براي تداوم نمايش مسخره مبارزه با تروريسم

بنابر گزارش فوق، اين عمل شرم‏آور و چاپلوسانه به اصطلاح "بزرگترين دموكراسي جهان " در شرايطي به وقوع پيوست كه يك هفته قبل از آن 23 عضو سازمان سيا در ايتاليا به اتهام آدم‏ربايي محكوم شدند. در ايتاليا نمايندگان سازمان سيا به عنوان "فراري از عدالت " شناخته مي‏شوند و در واقع شايسته اين عنوان نيز هستند. شخص ربوده شده در ايتاليا تسليم رژيم دست‏نشانده آمريكايي مصر شد در حالي كه پيش‏تر سال‏ها در مصر بوده و شكنجه شده بود. اتهام وارده به اين شخص ربوده شده به حدي نامعقول بود كه حتي يك قاضي مصري نيز راي به آزادي وي داده بود.
به نوشته رابرتز، يكي از مامورين دستگير شده سازمان سيا در ايتاليا "سابرينا دسوسا " (Sabrina deSousa) نام دارد كه زني جوان است. به اعتراف وي نيز اقدام سازمان جاسوسي آمريكا در ربودن يك شخص و فرستادن وي به كشوري ديگر كاملا غيرقانوني بوده است. شخص ربوده شده به مصر فرستاده شد تا مورد شكنجه قرار گرفته و به اعمال تروريستي اعتراف كند تا بدينوسيله نمايش مسخره مبارزه با تروريسم ادامه يابد. بدون وجود چنين نمايش‏هايي حتي براي بينندگان پر و پا قرص شبكه "فاكس نيوز " نيز روشن خواهد شد كه پشت پرده جنگ‏هاي آمريكا انگيزه‏اي غير از مبارزه با تروريسم قرار داشته است.
خانم دسوسا اظهار داشته است كه تمامي اقدامات انجام شده توسط وي توسط مقامات واشنگتن به تصويب رسيده بوده است با اين‏حال دولت آمريكا كه مردم اين كشور را دائما به خاطر عدم حمايت از نيروهاي اين كشور مذمت مي‏كند براي دفاع از وي كه به دستورات غيرقانوني دولت بوش عمل كرده بود هيچ كاري نكرده است.
اين تحليلگر آمريكايي تصريح كرد: اين بدان معناست كه جنايات انجام پذيرفته توسط بوش، چني، پنتاگون و سيا بزرگتر از آن است كه بتوان آن را توجيه كرد، حتي توسط شخص مطرودي چون "جان يو " (John Yoo) و جامعه فدراليست جمهوري‏خواهان آمريكا.
خانم دسوسا كاملا نگران سرنوشت خويش است اما وي به هيچ وجه نگران سرنوشت آن شخص بي‏گناهي نيست كه به مصر فرستاده شد تا مورد شكنجه قرار گرفته و سرانجام يا تروريست بودن خود را بپذيرد و يا زير شكنجه بميرد. اظهار پشيماني دسوسا تنها به خود وي بازمي‏گردد چرا كه دستورات دولت شيطاني كشورش را به انجام رسانيده اما اكنون مي‏بيند كه اين دولت شيطاني به وي پشت كرده است. اما وي بخاطر اقدام كثيفي كه عليه يك شخص بي‏گناه انجام داده است اصلا پشيمان نيست.
شايد دسوسا و 22 همكار وي از آن دسته افرادند كه با بازي‏هاي رايانه‏اي خو گرفته و رشد كرده‏اند. شايد از نظر ايشان دزديدن يك انسان و رهسپار كردن وي با هواپيماي سيا به مصر تنها يك سرگرمي بوده باشد. شايد اين اقدام از نظر ايشان شبيه به ماهي گرفتن براي يك ماهيگير يا شكار يك آهو توسط يك شكارچي بوده باشد!
اين روزنامه نگار سابق "وال استريت ژورنال " ادامه داده است: يافته‏هاي اين دادگاه ايتاليايي در حالي كه روشن است كه ايتاليا عروسك خيمه‏شب‏بازي آمريكاست نشان مي‏دهد كه اقدامات آمريكا ديگر حتي براي عروسك‏هاي خيمه‏شب‏بازيش نيز قابل هضم نيست.

* ايجاد مسير جديد انتقال گاز دليل اصلي حمله به افغانستان

رابرتز با اشاره به سخنان "كرايگ موراي " (Craig Murray) رئيس دانشگاه داندي و سفير سابق بريتانيا در ازبكستان تا سال 2004 رژيم ازبكستان را رژيمي استالينيست و توتاليتر مي‏داند كه مورد حمايت آمريكا قرار دارد. به گفته موراي، گزارش‏هاي اطلاعاتي MI5 كه از سازمان سيا دريافت مي‏شد از برخي روش‏هاي دهشتناك شكنجه خبر مي‏داد. "در اين روش‏هاي غيرانساني شكنجه، افراد به‏وسيله بطري‏هاي شكسته مورد تجاوز قرار مي‏گرفتند، كودكان نزد پدر و مادرشان شكنجه مي‏شدند تا پدر يا مادرشان اعترافنامه را امضا كند و همچنين بعضي از افراد در آب جوش شكنجه مي‏شدند. " جالب اين است كه اين گزارش‏هاي شكنجه از سوي سازمان سيا براي MI5 و واشنگتن به عنوان سندي بر توطئه گسترده القاعده ارسال شده است!
موراي به اين نكته اشاره كرده است كه مظنونين به‏وسيله پروازهاي سازمان سيا به زندان‏هاي ازبكستان تحويل شده و از ايشان خواسته مي‏شد تا به عضويت در القاعده اعتراف كنند. مظنونين بايد به آموزش ديدن در اردوگاه‏هاي القاعده در افغانستان و حتي ديدار با شخص "اسامه بن لادن " اعتراف مي‏كردند. اين اعترافات تحت شكنجه، مدام توسط سازمان سيا در بوق و كرنا مي‏شد.
اين سفير سابق كه تا آن زمان خيال مي‏كرده است كه در خدمت يك دولت دموكراتيك و اخلاق‏گرا قرار دارد تصريح مي‏كند كه از اين خبرها "بهت‏زده " شده است. او هرگز فكر نمي‏كرد كه رژيم‏هاي به اصطلاح حامي حقوق بشر كه توانستند نازي‏ها را شكست داده و در برابر استالين بايستند خود را براي انجام هر جنايتي براي به دست آوردن منافع بيشتر آماده كرده باشند.
به نوشته اين روزنامه‏نگار آمريكايي، موراي به مسائل مهمي پي برده است. او مستنداتي را ملاحظه كرد كه نشان مي‏داد انگيزه آمريكا و انگليس از حمله به افغانستان تنها دست‏يابي به منابع گاز طبيعي در تركمنستان و ازبكستان بوده است. آمريكايي‏ها به خط لوله‏اي نياز داشتند كه روسيه و ايران را دور زده و از افغانستان عبور كند. براي دست‏يابي به اين منظور، حمله به افغانستان ضروري بود. اما به مردم آمريكا گفته شد كه جانشان در خطر است و بخاطر واقعه 11 سپتامبر بايد به جنگ با تروريست‏ها پرداخت و البته افراد احمق نيز آن را باور كردند.
موراي تصريح كرده است: اگر به چيدمان سربازان آمريكايي در مقايسه با ساير نيروهاي ناتو در افغانستان توجه شود، كاملا روشن است كه ايشان به نوعي موضع گرفته‏اند كه بتوانند از مسير خط لوله محافظت كنند. بنابراين روشن است كه اين حمله نه بخاطر دموكراسي بلكه بخاطر پول و انرژي به انجام رسيده است.
رابرتز از "حامد كرزاي " رئيس جمهوري افغانستان به عنوان مشاور بوش در طرحريزي نقشه خط لوله گاز نام برده و وي را رئيس جمهور تحميل شده از سوي آمريكا به مردم افغانستان دانسته است كه جز از سوي آمريكايي‏ها از سوي گروه ديگري در افغانستان حمايت نمي‏شود.
در پايان اين گزارش تصريح شده است كه موراي پس از اين افشاگري‏ها به خواسته ايالات متحده از دستگاه سياست خارجه بريتانيا كنار گذاشته شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

احمد شاه مسعود

شهید احمد شاه مسعود فرزند دلیر ایران بزرگ ظهور احمد شاه مسعود در منطقه خراسان بزرگ ایران ( که با نام ساختگی استعمار روس و انگلستان امروزه افغانستان نامیده می شود ) موجی از شادی و امیدواری را در میان ملت ایران بزرگ ایجاد نمود . احمد شاه مسعود فرزند دلاور ایران زمین برای نجات اقوام ایرانی منطقه خراسان بزرگ دست به مبارزات مختلف زد و مجاهدت های کم نظیری در تاریخ از خود بجای گذاشت و به درجه رفیع شهادت در راه میهن نائل آمد . به گفته برخی اسناد توسط دولت وهابی عربستان سعودی و نفوذ عوامل واپسگرایش در منطقه آریانا ترور شد و حزن و اندوه سنگینی را بر همه منطقه فلات ایران و ملت آریایی فلات ایران وارد نمود . عربستان نیز به پیروی از قدرتهای استعمارگر همچون انگلستان به آرزوی دیرینه خود که همانا عدم اتحاد مناطق ایران بزرگ بوده است موقتا دست یافت . کشورهایی که در طی سی صد سال گذشته همه تلاش خود را نمودند تا افغانستان را کشوری جدا از ایران بنامند و آنها را در فقر و عقب ماندگی و جنگ و خونریزی نگاه دارند و اینگونه وانمود کنند که مردم این دو منطقه کاملا بیگانه از یکدیگر هستند ، به درستی نمی دانند که من