رد شدن به محتوای اصلی

ابرسایتهای برون خوان ( R S S ) و مرگ خبرگزاریهای رسمی جهان!


با آمدن اینترنت دوران کُندی خبرگزاریها به پایان رسید! و امروز با آمدن آر اس اس ( R S S ) مرگ آنها نیز فرا رسیده است .


4qsc0th
امروزه ابرسایت هایی فقط بر مبنای برون خوانی (خروجی خوان) هزاران سایت و وبلاگ دیگر کار می کنند به زبان ساده آنها تولید کننده محتوا نیستند بلکه هر وبلاگ و سایتی که عضو آنهاست هر بار که با نوشته ایی جدید بروز می گردد خود بخود آن سایت برون خوان هم بروز می شود .
وبلاگ نویسان حرفه ایی خیلی سریع جذب چنین سایتهایی شده و عضو می شوند و آدرس خروجی وبلاگ خود یا همان آر اس اس ( R S S ) را در آنجا ثبت می کنند و بدین شکل مخاطبین این ابرسایتها را نیز جذب می کنند.

what-is-rssfeed-1

نکته مهم این است که ابرسایت های برون خوان حد و مرز هر خبرگزاری و سایت فعال اینترنتی را نیز شکسته اند این گونه سایتها در هر دقیقه دهها مطلب و خبر مختلف را به خواننده ارایه می کنند که توسط کاربرانی متفاوت نوشته شده است .

بزرگترین این گونه سایتها در ایران GlanceRSS می باشد . این سایت توانسته در مدتی بسیار کوتاه دهها هزار سایت و وبلاگ ایرانی را به عضویت خویش در آورد در بین آنها اسامی خبرگزاریها و سایتهای تولید کننده خبر هم بسیار دیده می شود.

دنیا بلاگ و بازنگار از دیگر سایتهایی هستند که بر اساس آر اس اس ( R S S ) کار می کنند .

slow_internet


ابر خبرگزاریهای برون خوان در واقع تحقق نظریه "کهکشان بزرگ اندیشه " می باشند این نظریه دقیقا نقطه مقابل نظریه دهکده کوچک جهانی است . در نظریه کهکشان بزرگ اندیشه بطور خلاصه می خوانیم که با اینترنت اندیشه ها به صور مختلف در حال انتشار هستند و هزاران هزار وبلاگ و سایت این دوران را رقم می زنند و آدمها در طی عمر خویش و بنا به احوال گوناگونشان سایتها و وبلاگهای متفاوتی ساخته و افکار خود را منتشر می کنند و در همانجا ارد بزرگ اندیشمند و نابغه ایرانی پیش بینی می کند بزودی تعداد سایتها و وبلاگهای اینترنتی از جمعیت کره زمین بیشتر می شود .
ابر سایتهای برون خوان آر اس اس ( R S S ) همه قوانین دست پا گیر ایجاد خبرگزاری و سایتهای خبری را شکسته و دور زده اند با این فرایند بسیار خنده آور است کسی برای ایجاد خبرگزاری اینترنتی هزینه و زمان آنچنانی صرف کند اصولا تولید محتوای رایگان ابرسایتهای برون خوان خود به خود میدان عمل خبرنگاران حرفه ایی و خبرگزاریهای نامدار را بسیار محدودتر از هر زمان دیگری نموده است . این گرفتاری شامل حال بنگاه های بزرگ خبری جهان نیز شده است . روزنامه واشنگتن پست تغییر ماهیت خویش را اعلام نموده و خود را به شکل خبرگزاری جهانی مطرح نموده است خبرگزاریی که در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد مطالب آن برداشت آزاد از سایتهای اینترنتی دیگر است .

rss-feed-icons


تیم های هدایت اخبار در این گونه خبرگزاریها تنها به "برند" و "مارک" خویش دلخوش نموده اند و امیدوارند با گسترش و تنوع مطالبشان بتوانند سهم حداقلی در عرصه خبر داشته باشند سهمی که زمانی مطلق و مدت طولانی تری حداکثری بود امروز به یک برند بزرگ غیر موثر بدل شده است .
آر اس اس ( R S S ) با ایجاد ابرسایتهای برون خوان به آرامی ختم خبرگزاریهای بزرگ را اعلام نمود .

rss2


منبع :
http://www.gooyait.com

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

احمد شاه مسعود

شهید احمد شاه مسعود فرزند دلیر ایران بزرگ ظهور احمد شاه مسعود در منطقه خراسان بزرگ ایران ( که با نام ساختگی استعمار روس و انگلستان امروزه افغانستان نامیده می شود ) موجی از شادی و امیدواری را در میان ملت ایران بزرگ ایجاد نمود . احمد شاه مسعود فرزند دلاور ایران زمین برای نجات اقوام ایرانی منطقه خراسان بزرگ دست به مبارزات مختلف زد و مجاهدت های کم نظیری در تاریخ از خود بجای گذاشت و به درجه رفیع شهادت در راه میهن نائل آمد . به گفته برخی اسناد توسط دولت وهابی عربستان سعودی و نفوذ عوامل واپسگرایش در منطقه آریانا ترور شد و حزن و اندوه سنگینی را بر همه منطقه فلات ایران و ملت آریایی فلات ایران وارد نمود . عربستان نیز به پیروی از قدرتهای استعمارگر همچون انگلستان به آرزوی دیرینه خود که همانا عدم اتحاد مناطق ایران بزرگ بوده است موقتا دست یافت . کشورهایی که در طی سی صد سال گذشته همه تلاش خود را نمودند تا افغانستان را کشوری جدا از ایران بنامند و آنها را در فقر و عقب ماندگی و جنگ و خونریزی نگاه دارند و اینگونه وانمود کنند که مردم این دو منطقه کاملا بیگانه از یکدیگر هستند ، به درستی نمی دانند که من

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی