رد شدن به محتوای اصلی

شايسته: سازمان تربيت‌بدني بايد ديدگاهش را نسبت به تنيس تغيير دهد

نشست مطبوعاتي سرپرست فدراسيون تنيس/
شايسته: سازمان تربيت‌بدني بايد ديدگاهش را نسبت به تنيس تغيير دهد

خبرگزاري فارس: سرپرست فدراسيون تنيس گفت: سازمان تربيت‌بدني بايد نسبت به رشته تنيس ديدگاه خود را تغيير دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد شايسته در كنفرانس خبري مسابقات تنيس فيوچرز كه در كيش در حال برگزاري است عنوان كرد: رشته تنيس نياز به كمك و حمايت سازمان تربيت‌بدني دارد و بايد اين سازمان ديدگاهش را نسبت به تنيس تغيير دهد. مجموعه فدراسيون تنيس حتي يك زمين تخصصي در كل كشور ندارد و اين جاي سئوال است كه مديران قبلي چرا چنين امكاني را فراهم نكردند. من اين را يك ايراد مي‌دانم و از آنان از اين بابت گله و شكايت دارم.
وي در خصوص اختلاف بين بازيكنان و مربيان تنيس خاطرنشان كرد: در هر رشته‌اي بين بازيكنان و مربيان اختلاف وجود دارد. اين اختلاف نسبت به طرز تفكر است و در مباحث اصولي با يكديگر توافق دارند هر شخصي را با عملكردي كه انجام مي‌دهد مي‌سنجند و در خانواده تنيس نيز به همين صورت خواهد بود. تبعيضي در اين رشته وجود ندارد و همه افراد را به يك ديد نگاه خواهيم كرد.
وي ادامه داد: نظرات شخصي افراد در تصميم گيري‌ها كمتر وارد مي‌شود و در بسياري از موارد به صورت جمعي تصميم مي‌گيريم. در فدراسيون كميته تيم‌هاي ملي و فني وجود دارد كه در مورد مسائل و مشكلات رشته تنيس بحث و بررسي مي‌كنم.

شايسته در خصوص اينكه بعضي اشخاص به جابجايي صورت گرفته در تنيس كه در دوران سرپرستي وي صورت گرفته است ايراد مي‌گيرند اظهار داشت: براي من سمت مهم نيست. آنچه كه اهميت دارد كار و پيگيري مسائل ورزشي است. آدم‌هايي را وارد تنيس كرده‌ام كه مشهور بوده‌اند نه به خاطر اينكه به اين رشته آمده‌اند مشهور شده‌اند.
سرپرست فدراسيون تنيس تصريح كرد: بايد با تلاش مربيان و مديران، استعداد‌يابي در كشور صورت گيرد تا بازيكنان رغيب پيدا كنند و به صورت جدي‌تري تمرينات خود را ادامه دهند. استعدادها را بايد كنترل كرد و آنان را به مسابقات بين‌المللي اعزام كنيم كه البته اين مورد نيازمند بودجه خواهد بود. من نيز با برنامه‌ريزي منسجم و منظم تلاش مي‌كنم پول خوبي را وارد اين ورزش كنم.
وي افزود: يكي ديگر از مشكلات اين رشته برگزار نكردن مسابقات بين‌المللي است كه اين مورد نيز بايد برطرف شود تا بازيكنان با حضور در اين مسابقات آمادگي لازم را براي شركت در مسابقات جهاني پيدا كند.

شايسته در مورد اينكه برخي اشخاص وي را مدير اقتصادي معرفي كرده‌اند يادآور شد: طبيعي است كه اقتصاد بايد در كنار ورزش قرار گيرد تا ثمره فعاليت‌هاي ورزشي خود را ببينيم. ورزش همگاني نياز به مسائل اقتصادي ندارد اما در ورزش قهرماني بايد سرمايه‌گذاري كنيم تا نتايج مطلوب را كسب كنيم. البته اين موضوع كه مي‌گويند تنيس ورزش افراد سرمايه‌دار است را بايد از اذهان عمومي پاك كنيم. ما مي‌توانيم ميني تنيس را همگاني كنيم اما براي خود رشته تنيس چنين امكاني وجود ندارد و نمي‌توان شعار دارد كه چنين كاري را خواهيم كرد.

سرپرست فدراسيون تنيس در مورد مسابقات ليگ برتر گفت: كميته ليگ نياز به تغيير و تحول دارد و ما بايد براي سال آينده تغيير و تحولات اساسي انجام دهيم. ليگ حاضر به تنيس ما كمكي نخواهد كرد و بازدهي مناسبي نخواهيم داشت.مسابقات ليگ امسال هفت هفته ديگر به پايان خواهد رسيد و پس از آن مي‌توانيم در اين مورد به صورت جدي و اساسي تصميم‌گيري كنيم.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا بازيكنان ايراني در رده‌بندي جهاني حضور دارند يا نه تاكيد كرد: از سال 1384 براي بازيكنان ايراني رده بندي درنظر گرفته شده و بين آنها مشخص شده است. ما بايد نظرات شخصي خود را به حداقل برسانيم تا بتوانيم از تمام امكانات حال حاضر بهره لازم را ببريم.
شايسته در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي تنيس اظهار داشت: در ده روز آينده ما سرمربي تيم ملي را معرفي خواهيم كرد تا بتوانيم با تمرينات مستمر بازيكنان را به مرز آمادگي كامل برسانيم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

احمد شاه مسعود

شهید احمد شاه مسعود فرزند دلیر ایران بزرگ ظهور احمد شاه مسعود در منطقه خراسان بزرگ ایران ( که با نام ساختگی استعمار روس و انگلستان امروزه افغانستان نامیده می شود ) موجی از شادی و امیدواری را در میان ملت ایران بزرگ ایجاد نمود . احمد شاه مسعود فرزند دلاور ایران زمین برای نجات اقوام ایرانی منطقه خراسان بزرگ دست به مبارزات مختلف زد و مجاهدت های کم نظیری در تاریخ از خود بجای گذاشت و به درجه رفیع شهادت در راه میهن نائل آمد . به گفته برخی اسناد توسط دولت وهابی عربستان سعودی و نفوذ عوامل واپسگرایش در منطقه آریانا ترور شد و حزن و اندوه سنگینی را بر همه منطقه فلات ایران و ملت آریایی فلات ایران وارد نمود . عربستان نیز به پیروی از قدرتهای استعمارگر همچون انگلستان به آرزوی دیرینه خود که همانا عدم اتحاد مناطق ایران بزرگ بوده است موقتا دست یافت . کشورهایی که در طی سی صد سال گذشته همه تلاش خود را نمودند تا افغانستان را کشوری جدا از ایران بنامند و آنها را در فقر و عقب ماندگی و جنگ و خونریزی نگاه دارند و اینگونه وانمود کنند که مردم این دو منطقه کاملا بیگانه از یکدیگر هستند ، به درستی نمی دانند که من

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی