رد شدن به محتوای اصلی

12 شرکت بازاريابي شبکه‌اي درخواست مجوز کردند

12 شرکت بازاريابي شبکه‌اي درخواست مجوز کردند

12 بهمن 1388 - رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی با بيان اينکه همه شرکت‌هاي بازاريابي که تاکنون فعاليت مي‌کردند بايد براي دريافت مجوز براساس دستورالعمل مصوب اقدام کنند، گفت: براي تاسيس شرکت‌هاي جديد نيز بايد مجوز صادر شود که تاکنون 12 شرکت برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند. اين درخواست‌هاي صدور مجوز در کميته نظارت با حضور نمايندگان وزارت بازرگاني، وزارت اطلاعات، دادستاني کل کشور و نيروي انتظامي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


ایسنا- حسن رادمرد افزود: کالاهاي قابل عرضه توسط بازاريابان شبکه‌اي با اخذ تاييديه کميته نظارت مي‌تواند از تنوع و تعدد برخوردار باشد. همچنين اين شرکت‌ها بايد داراي دفاتر قانوني و صورت‌هاي مالي شفاف باشند و همه عمليات مالي خود را شامل درآمدها، پرداخت پورسانت، خريد و فروش محصولات و غيره ا‌ز طريق حساب‌هاي مشخص و قابل نظارت انجام دهند.

اين مقام مسوول با بيان اينکه شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي به صورت مجازي نيز مي‌توانند فعاليت داشته باشند، خاطرنشان مي‌کند: در صورت فعاليت مجازي، متن نرم‌افزار اطلاع‌رساني درختواره‌هاي مشتريان (شبکه) و وجوه واريزي به حساب آنها، بايد قبلا به تصويب کميته نظارت رسيده باشد. همچنين سامانه اينترنتي بايد در شرکت‌هاي ميزبان داخلي با دامنه .ir راه‌اندازي شود و به روز‌رساني آن بدون مجوز کميته ممنوع است.

رادمرد در ادامه اشاره مي‌کند که شرکت‌هاي بازاريابي حق جذب مشتري از خارج کشور را خواهند داشت اما حساب‌هاي مربوط به مشتريان مذکور بايد به صورت جداگانه در دفاتر حسابداري نگهداري شود.

وي در اين مورد هم اين‌گونه توضيح ‌مي‌دهد: براساس اين دستورالعمل، شرکت حق پرداخت وجه به مشتريان خارجي را از محل وجوه مشتريان ايراني ندارد و در صورت نياز به خروج ارزهايي به خارج از کشور که قبلا از مشتريان خارجي دريافت شده، موضوع قبلا بايد به تاييد حسابرس رسيده و گزارش آن به کميته نظارت نيز ارایه شود.

همچنين فعاليت شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي که محل تاسيس آنها در خارج از کشور يا مناطق آزاد تجاري صنعتي و اقتصادي باشد مشروط به تاسيس و ثبت نمايندگي و يا شعبه در داخل کشور با رعايت همه مقررات اين دستورالعمل و ساير قوانين و مقررات مربوط به ثبت نمايندگي‌هاي خارجي و ارایه تضمين‌هاي مالي معتبر است.

طبق سخنان اين مسوول وزارت بازرگاني، در اين دستورالعمل تصريح شده که ارایه خدمات واسطه‌گري به صورت شبکه‌اي به گونه‌اي است که خريداران کالا از شرکت‌هاي بازاريابي مي‌توانند به بازاريابي و جذب خريداران جديد اقدام کرده و درصدي از قيمت فروش کالا به وسيله بازاريابان زير‌مجموعه شبکه متصل به خود را از صاحب کالا به عنوان پاداش يا پورسانت خدمات بازاريابي دريافت کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

احمد شاه مسعود

شهید احمد شاه مسعود فرزند دلیر ایران بزرگ ظهور احمد شاه مسعود در منطقه خراسان بزرگ ایران ( که با نام ساختگی استعمار روس و انگلستان امروزه افغانستان نامیده می شود ) موجی از شادی و امیدواری را در میان ملت ایران بزرگ ایجاد نمود . احمد شاه مسعود فرزند دلاور ایران زمین برای نجات اقوام ایرانی منطقه خراسان بزرگ دست به مبارزات مختلف زد و مجاهدت های کم نظیری در تاریخ از خود بجای گذاشت و به درجه رفیع شهادت در راه میهن نائل آمد . به گفته برخی اسناد توسط دولت وهابی عربستان سعودی و نفوذ عوامل واپسگرایش در منطقه آریانا ترور شد و حزن و اندوه سنگینی را بر همه منطقه فلات ایران و ملت آریایی فلات ایران وارد نمود . عربستان نیز به پیروی از قدرتهای استعمارگر همچون انگلستان به آرزوی دیرینه خود که همانا عدم اتحاد مناطق ایران بزرگ بوده است موقتا دست یافت . کشورهایی که در طی سی صد سال گذشته همه تلاش خود را نمودند تا افغانستان را کشوری جدا از ایران بنامند و آنها را در فقر و عقب ماندگی و جنگ و خونریزی نگاه دارند و اینگونه وانمود کنند که مردم این دو منطقه کاملا بیگانه از یکدیگر هستند ، به درستی نمی دانند که من