رد شدن به محتوای اصلی

دسترسی به نرم افزار کتاب قوانین و مقررات فناوری اطلاعات



18 بهمن 1388 - موبنا- دسترسی به نسخه الکترونیک و همچنین نرم‌افزار کتاب" فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی" با امکان جستجو در آن که شامل مجموعه قوانین و مقررات بازنگری شده ICT است، در سایت دبیرخانه شورایعالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir فراهم شد.

به گزارش سازمان خبری موبنا واحد ارتباطات دبیرخانه شورایعالی اطلاع‌رسانی اعلام کرد: گسترش آگاهی و دسترسی فعالان اقتصادی، مدیران، دستگاههای اجرایی و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات به مجموعه منسجمی از قوانین، مقررات و ضوابط ناظر بر حیطه فعالیت آنها زمینه‌ساز کاهش خطاهای تصمیم‌گیری و هزینه‌های مبادله در فعالیتهای اقتصادی است.

در این راستا با توجه به جدید بودن مباحث و تنوع قوانین و مقررات مرتبط، در پایان برنامه چهارم توسعه و ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تصویب قانون اجرای آن و آغاز برنامه پنجم توسعه این نیاز احساس شد که مجموعه‌ای مشتمل بر قوانین، مصوبات و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با آخرین تغییرات، تنقیح و تدوین شود.

درگذشته نیز در این راه گامهایی برداشته شده که نیازمند استمرار و روزآمدسازی است. از جمله این اقدامات می‌توان به انتشار کتاب مجموعه قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در سال 1383 اشاره کرد. اما از آن زمان تاکنون نقاط عطف مهمی در فضای قوانین و مقررات کشورمان رخ داده که مهمترین آنها ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تصویب قانون اجرای آن است.

از این رو دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، در آستانه آغاز برنامه پنجم توسعه (1393-1389) و دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، بر آن شد تا نسبت به تهیه دسته جدید و بازنگری‌ شده ‌ای از مجموعه قوانین و مقررات مورد نیاز گروه مخاطب فوق اقدام کند.

بر این اساس کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی در هفت بخش شامل سیاست‌های کلی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، قوانین و مقررات فناوری اطلاعات، قوانین و مقررات ارتباطات، قوانین و مقررات ناظر بر ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوانین و مقررات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه چهارم و قوانین مالیه و بودجه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و قانون سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و آیین نامه های مربوطه است.

از ویژگیهای این کتاب تدوین و دسته بندی و تنقیح حقوقی قوانین و مقررات است.

گفتنی است نرم‌افزار این کتاب که امکان دانلود و نصب آن در سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی برای همگان فراهم شده است، دارای قابلیتهای متنوع و جستجوی پیشرفته است.
117/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشی از بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *برآزندگان *

- فرگر د برآزندگان (( زندگی چیست نمی دانم من من فقط میدانم زندگی سهم من از بودنم است )) (* شاعر: مهدی مقدسی *) دراین بخش از فرگرد های ارد بزرگ در فرگرد برازندگان اولین سوالی که دراولین قدم , فکر را مشغول میکند , این خواهد بود که "برآزندگان " چه کسانی , ممکن است باشند. از دیدگاه من برآزندگان افرادی هستند که در صحنه ی زندگی سازنده ومهیا کننده ی زندگی بهتر برای مردم می باشند . میهن پرستی هنر برآزندگان نیست که آرمان آنان است . ارد بزرگ این گروه شامل : بزرگان : اندیشمندان ، کاشفان ومخترعین ، و استادان وعُلمای هرگونه دانش علم وپیشه وصنعت ..... می باشند و اینگونه افراد نیز چون فرگرد "مردان وزنان کهن" انسان هائی از میان خود ما هستند تفاوت" برآزندگان " این است که اینان در زندگی خود چه به فقر باشد چه به ثروت , هرگز هیچ چیز را مانع یادگیری خود نمی دانند و بسیار نیز کنجکاوند این گروه همواره دانشی بیشتر از یک یا دودانش را در زندگی خود دنبال می کنند علاقمندی های متنوعی دارند ، بموقع وبی موقع از هر گونه تفریحاتی که در آن شور و انرژی وجودداشته باشد یا بگونه ای کنجکاوی وهی