رد شدن به محتوای اصلی

طراحي سيستم اطلاعات مكاني همراه براي گروه‌هاي امداد و نجات در كشور

عضو كميته علمي همايش سراسري سامانه اطلاعات مكاني از طراحي و پياده‌سازي سيستم اطلاعات مكاني همراه براي گروه‌هاي امداد و نجات توسط متخصصان ايراني خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا ملك كه به مناسبت برپايي همايش سراسري سامانه اطلاعات مكاني كه اول و دوم آذرماه از سوي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در تهران برپا مي‌شود، سخن مي‌گفت، با اعلام اين خبر افزود: هدف از طراحي اين سيستم، پر كردن شكافي است كه هم اينك ميان ستادهاي امداد و نجات حوادث پيش‌بيني نشده و گروه‌هاي امدادگر وجود دارد.

وي گفت: اين سيستم‌ درمواقع رخداد حوادثي مانند زلزله، سيل، آتش‌سوزي و مانند آن از كارايي فراواني برخوردار است؛ سيستم خدمات مكاني همراه، دستگاهي شبيه تلفن همراه است كه امدادگر را در راه يافتن و ارسال اطلاعات مكاني كمك مي‌كند. اين سيستم كه درارتباط با مركز است سبب اعمال مديريتي يكپارچه به جاي پراكندگي تصميم‌گيري‌ها و دخالت سليقه‌هاي شخصي مي‌شود.

او با اشاره به اينكه در اين سيستم نيروهاي امدادگر و ستاد امداد و نجات مي‌توانند به طور همزمان و به صورت آن‌لاين با يكديگر در ارتباط باشند، يادآور شد: اين شيوه سبب افزايش كارايي مديريت امداد و نجات مي‌شود.

ملك، انتقال اطلاعات از طريق سيستم "مالتي مديا" (چند رسانه‌يي) را از ديگر مزاياي اين روش برشمرد و گفت: انواع اطلاعات تصويري، صوتي، مختصات دريافت شده توسط GPS و حتي تصاوير گرفته شده به همراه يادداشت‌هاي مامور امداد در پايگاه داده مركز ثبت شده و كاربر در جريان آخرين تصميم‌ها، نظرها و اطلاعات مركز قرار مي‌گيرد.

وي افزود: از آنجا كه سيستم انواع شبكه‌هاي ارتباطي مثل GSM ،GPRS، ‌شبكه‌هاي بي‌سيم WLAN و مانند آن را پشتيباني كرده در شرايط بحران مي‌توان از آن بهره‌ برد. روند ثبت تصميم‌گيري‌ها و نظرها در پايگاه داده‌ها از ديگر مزاياي اين سيستم است.

او گفت: از آنجا كه يكي از مباحث مهم همايش سراسري اطلاعات مكاني (GIS) نقش حياني سامانه‌هاي اطلاعات مكاني از جمله سيستم‌ اطلاعات مكاني همراه در مديريت بحران و حوادث غيرمترقبه است، در اين همايش مباحث مربوط ارايه مي‌شود.

همايش سراسري سامانه اطلاعات مكاني (GIS) در روزهاي اول و دوم آذرماه امسال از سوي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، دانشگاه مالك اشتر وانجمن علمي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات وزارت دفاع با پشتيباني دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شركت‌ها، مراكز، شهرداري‌ تهران و ... در سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح برپا مي‌شود.

بر اساس اين گزارش علاقه‌مندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيش‌تر به آدرس www.GIS-org.ir مراجعه كنند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرستاران مهربان و دلسوز، نغمه خوش زندگی دوباره هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای تندرستی همگانی، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی گرفتار شدن در روزمرگی، بلای خاموش عرصه بهداشت و درمان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پزشک، نماد ادب و امید است و چه فرهمندی بالاتر از این... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی تاریخ گواه آن است که حماقت، نادانی و بازیگوشی، دشمنان مهم تندرستی بوده اند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی آدمهای هوشمند، تندرستی را در زندگی و رفتاری خردمندانه و آگاهانه می یابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سخن استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بخشی از بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *برآزندگان *

- فرگر د برآزندگان (( زندگی چیست نمی دانم من من فقط میدانم زندگی سهم من از بودنم است )) (* شاعر: مهدی مقدسی *) دراین بخش از فرگرد های ارد بزرگ در فرگرد برازندگان اولین سوالی که دراولین قدم , فکر را مشغول میکند , این خواهد بود که "برآزندگان " چه کسانی , ممکن است باشند. از دیدگاه من برآزندگان افرادی هستند که در صحنه ی زندگی سازنده ومهیا کننده ی زندگی بهتر برای مردم می باشند . میهن پرستی هنر برآزندگان نیست که آرمان آنان است . ارد بزرگ این گروه شامل : بزرگان : اندیشمندان ، کاشفان ومخترعین ، و استادان وعُلمای هرگونه دانش علم وپیشه وصنعت ..... می باشند و اینگونه افراد نیز چون فرگرد "مردان وزنان کهن" انسان هائی از میان خود ما هستند تفاوت" برآزندگان " این است که اینان در زندگی خود چه به فقر باشد چه به ثروت , هرگز هیچ چیز را مانع یادگیری خود نمی دانند و بسیار نیز کنجکاوند این گروه همواره دانشی بیشتر از یک یا دودانش را در زندگی خود دنبال می کنند علاقمندی های متنوعی دارند ، بموقع وبی موقع از هر گونه تفریحاتی که در آن شور و انرژی وجودداشته باشد یا بگونه ای کنجکاوی وهی